8 teknologiske tendenser, der giver bedre møder

Digital globe

Den digitale alder transformerer den måde, hvorpå møder afholdes og planlægges. Men det betyder ikke, at personlige møder hører fortiden til. Både store og små møder er stadig relevante og giver en langt bedre oplevelse. Så hvordan skal man håndtere møder i denne tidsalder, hvor de teknologiske ændringer sker så hurtigt? Vi har bedt Corbin Ball, en international taler, konsulent og ekspert i krydsfeltet mellem teknologi og produktivitet, om at dele sin indsigt i, hvordan møder er under forandring:

8 teknologiske mødetendenser, man bør holde øje med:

Vi befinder os i spændende tider. Det tekniske landskab bobler og syder med ideer, der kan hjælpe mødeplanlæggere, udstillere, mødesteder og andre mødedeltagere med at udføre deres opgaver bedre og forbedre deltageroplevelsen.

1. Online-booking

Af de 1,8 millioner møder, der afholdes i USA hvert år, udgør de små møder (med 50 personer eller derunder) en stor procentdel. Virksomheder, der laver software til at styre events og mødesteder, tilbyder også online reservationssystemer, hvor brugerne kan søge efter forskellige mødesteder og mødelokaler, herunder typer og størrelse.

Man using a laptop and smartphone for booking hotel online

2. Find vej – med AR

Google Maps er måske din foretrukne metode til at finde rundt. Men hvis man skal navigere rundt fra stand til stand i en messehal, så er det lidt mere kompliceret. Augmented Reality (AR) er en teknologi, der føjer et ekstra computergenereret lag til brugerens visning, og nu er det en del af vores virkelighed. AR-teknologi involverer typisk din mobiltelefons kamera, men også AR-briller kan hjælpe dig med at navigere rundt og interagere i indendørs rum.

Augmented Reality

3. On-demand chatbots

Eksplosionen i stemmeaktiverede systemer som Amazons Alexa og Google Home vidner om de voksende muligheder med chatbots. Når man er i miljøer med mange mennesker, virker stemmeinterfacet dog ikke særlig godt. Tekstbaserede systemer er nu også begyndt at svare på spørgsmål, indsamle feedback og involvere deltagerne under arrangementet.

man using chatbot on cellphone

4. Digital planlægning

Dataadministrationssystemerne er ved at blive modne. Cloud-baseret begivenhedsteknologi og avancerede API'er kan indsamle og analysere data på stedet og forbinde dem med CRM-værktøjer. Eventbrite er et sådant planlægningsværktøj og er et kundeorienteret basissystem til invitation, registrering og billetudarbejdelse. Andre systemer har funktioner som f.eks. arbejdsprocesdiagrammer og samarbejdsværktøjer.

5. Mere hacking, mere sikkerhed

De seneste databrud viser tegn på øget og mere sofistikeret hackeraktivitet. Som planlægger skal du sikre, at din registrerende virksomhed er PCI-kompatibel, og at deltagernes informationer er sikre. Som enkeltperson skal du bruge stærke adgangskoder, holde din antivirussoftware opdateret og overveje multifaktorgodkendelse.

6. Nem check-in til events

Automatiserede terminaler til check-in er ved at blive standard ved mange events. Ved mindre events kan apps med gæstelistebaseret check-in eliminere behovet for besværlige regneark ved hjælp af mange ekstrafunktioner, som f.eks. QR-koder til at bekræfte deltagelsen via scanning og notifikation om ankomst af specielle gæster.

7. Personligt tilpassede møder

Før i tiden var det sådan, at det, der skete ved en event eller messe, også forblev på den pågældende event. Men events og messer er ved at blive lidt af en guldmine af data om deltagernes interesser, bevægelser og interaktioner. Disse data kan hjælpe mødeplanlæggerne med at forbedre fremtidige events og skabe en bedre og mere personligt tilpasset oplevelse for deltagerne.

business people planning meeting

8. Møder ansigt til ansigt kan ikke erstattes

På trods af stigningen i virtuelle møder vil personlige møder og messer blive ved med at være vigtige. Så længe deltagerne bliver informeret, underholdt og beriget, kan værterne for en event holde dem engageret i dagevis. Mulighederne for at netværke, brainstorme og opbygge relationer er normalt langt større ved personlige møder.

People at a meeting

Medarbejdere, der er lige så engagerede, som du er

Selvom teknologi bliver stadig vigtigere for at skabe en storartet oplevelse, er en personlig service, der bliver leveret via et professionelt og erfarent personale, en af de vigtigste faktorer for et vellykket og mindeværdigt møde. Radisson Blu er drevet af vores brands løfte "Every Moment Matters", og hos os kan du forvente personlig vejledning og opmærksomhed på de detaljer, der betyder noget for dig – uanset hvor stor eller lille dit møde er, og uanset om du holder det globalt eller lokalt.

Radisson Blu Stansted meeting room

Hold uforglemmelige møder over hele kloden med Radisson Blu.

Tell us what you think