Skab en ønsket stemning i dit møde!

Mødets fysiske indretning er mødets kropssprog. Det fysiske udtryk og virkemidlerne skal designes, så de afspejler tema, formål og budskab. Og rammen skal kunne supportere og styrke målene for dit møde. Der er mange muligheder, men her er 3 designprincipper, du kan overveje at tænke ind i din mødeplanlægning.

1 - Bryd forventningerne

Vores oplevelse af et møde afhænger ikke altid af kvaliteten af selve mødet, men i ligeså høj grad af, om den imødekom vores forventninger. Der er mange muligheder for at bryde forventningerne. Det kan gøres allerede ved den måde, du inviterer til mødet på. For eksempel kan en fysisk invitation signalere meget mere end en email.

Du kan også bryde forventningen ved at vælge et utraditionelt sted for dit møde, eller ved at holde mødet eller dele af mødet et andet sted end i det oplagte mødelokale, for eksempel på parkeringspladsen.

Radisson Blu Hotel Papirfabrikken i Silkeborg er et godt bud på nogle utraditionelle rammer. Den gamle industribygning er gennemrenoveret og ombygget til et moderne, komfortabelt firestjernet hotel, og de tidligere papirmaskine-facilitieter rummer nu forretningsmøder i smukke og historiske rammer. Fra hotellet har du også en fantastisk udsigt over det største søområde i Danmark; Silkeborg søerne.

Create_a_desired_mood_in_your_meeting_image_2

Til det lille møde eller den helt særlige begivenhed er Tower Suite på det over 100 år gamle Radisson Blu Strand Hotel i Stockholm en overvejelse værd. Suiten har 360 graders udsigt over Stockholm og en skøn terasse med en fantastisk udsigt over den gamle bydel. I tårnet ligger en tidskapsel skjult fra 2012, hvor hotellet fejrede 100 år, som ikke blive åbnet igen før i 2112.

Create_a_desired_mood_in_your_meeting_image_3

I praksis kan det være svært at overgå forventningerne hver gang. Hvad gør du f.eks., hvis I var på en rigtig god restaurant sidste år? Ofte er løsningen at overraske deltagerne og give dem noget, de slet ikke havde forventet. Noget som er godt på en helt anden måde. Lad dem f.eks. deltage i en kokke workshop i stedet.

2 - Multifunktionalitet

Det fysiske set-up skal imødekomme mange forskellige funktioner, så deltagerne både kan netværke, sidde, så de kan se hinanden, eller kunne gå ud på gulvet og tale med hinanden. Muligvis skal deltagerne også skabe noget sammen. Handler mødet om strategi eller om at få nye innovative idéer, skal der være plads til at tegne modeller og lade store tanker og idéer flyve gennem lokalet.

Et stort lokale er ofte at foretrække fremfor et plenum- eller grupperum. Det skaber sammenhold, fastholder energi, og det er mere effektivt at have et stort lokale, hvor multifunktionalitet er tænkt ind i lokalet.

Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo er der mange muligheder for fleksible mødelokaler, hvor du gerne vil tænke multifunktionalitet ind. Hotellet er i øvrigt med sine 117 meter Nordeuropas højste hotel og Norges højeste bygning med en enestående udsigt.

Create_a_desired_mood_in_your_meeting_image_4

3 - Tema og identitet

Ved at kombinere det valgte tema for mødet og virksomhedens eget brand kan du skabe en følelse af identitet for mødedeltagerne. Når du får deltagerne til at føle sig ”hjemme” og fornemme den virksomhed, organisation eller forening, der afholder mødet, føler de sig godt tilpas, trygge og motiverede.

Det kan gøres ved at bruge farver, logo eller objekter, der er genkendelige for deltagerne, både i virkemidler og i rummet.

 

Denne artikel er et uddrag af Radisson Blu's inspirationsprogram

Radisson Blu’s inspirationprogram for møde- og eventplanlæggere er et interaktivt, webbaseret mailforløb i 4 moduler med links til inspirerende videoer og relevant fagligt indhold. Over 2.000 møde- og eventplanlæggere har deltaget i programmet, og tilbagemeldingen er klar: programmet har gjort en positiv forskel for 97 % af deltagerne. Målet med programmet er at gøre dig stærkere i dit arbejde med at skabe og planlægge det optimale møde eller den perfekte event. Læs mere her

 

Tell us what you think