Scania logo i morgenbrødet

Første gang, Scania i Norge inviterede til præsentation af lastbil-modeller på Radisson Blu Trysil Resort i ski- og natur-paradiset Trysil 250 km nord for Oslo, kom der 120 gæster. I januar 2016, da arrangementet ”Scania Winter” blev holdt for 6. år i træk, var tallet 1.300.

Forklaringen skal findes i, at den årlige produktpræsentation er blevet en så populær og eftertragtet event, at man som Scania-forhandler simpelt helt bare må melde sig selv og et antal af sine kunder til som deltagere.

Back-to-back over fem uger

Over fem uger blev kundearrangementerne afviklet som 24 timers back-to-back præsentationer mandag til fredag med ca. 45 kunder, demo-chauffører og underleverandører, i alt 100 deltagere i hver gruppe. Programmet lød på lunch ved ankomst, prøvekørsel af lastbilerne fra kl. 12:00 – 16:30, efterfulgt af en omgang bowling på hotellets egne bowlingbaner. Om aftenen en lækker middag ved festligt dækkede, runde borde i den store banketsal og et hyggeligt after party. Næste dag morgenmad, informationsmøde og udstilling med 14 samarbejdspartnere som f.eks. Continental dæk før lunch og afrejse.

-Allerede ved ankomsten lyder der et ”Wauw” fra deltagerne, når de ser hotellet, for det er så utroligt flot, både ude og inde, fortæller Marketing Coordinator Irene Schancke, Scania, der er ansvarlig for eventen. Hun glæder sig over samarbejdet med hotellet, der gennem alle årene har fungeret noget nær perfekt.

 

Blog-Post-Image-1100x720-03

Hele hotellet præget af arrangementet

-I år stod vi for omkring 2.500 overnatninger, så vi havde vore egne inchecknings-lister og styrede de uundgåelige ændringer undervejs sammen med hotellet. Men ikke nok med det – det var en total pakke, vi fik. Hele hotellet var præget af Scania, lige fra de kæmpestore lastbiler, der var parkeret lige ved hovedindgangen, til alle de detaljer, hotellets folk havde moret sig med at hitte på: Der var i hele perioden Scania-logo præget i morgenbollerne og i desserten til banketten om aftenen. På frokostbuffeten var flere specialiteter anrettet på miniatureudgaver af vores lastbiler, vi havde vores egne ølglas, og selv bowlingbanerne og anlæggets skærme var prydet med Scania-logoer, fortæller Irene Schancke.

Samarbejde med kommunen og motorklubben

De første to uger var gæsterne ca. 500 af Scanias kunder det meste af Europa og sågar fra Ægypten, mens de sidste tre uger var afsat til ca. 800 kunder fra hele Norge. -Når vi nu i forvejen havde 20 lastbiler placeret i Trysil, kunne vi jo lige så godt benytte hele set-up’et til at invitere kunder også fra andre lande, siger Irene Schancke.

Testkørslerne foregik dels på Trysil Motorklubbs 800 m lange motocrossbane, hvor snekørsel var en af disciplinerne, og dels ude på byens vejnet, hvor der i samarbejde med kommunen var opsat afspærringer, skiltning osv.

Tradition – med lidt nyt hvert år

-Et så stort arrangement med så vigtig en kundegruppe er helt afhængigt af en god og positiv dialog med hotellet. Vi har lige fra starten mødt et uhyre dedikeret og serviceminded personale, som spiller med på opgaven og helt klart har en væsentlig del af æren for, at dette ekstraordinære arrangement er blevet så populær en tradition.

-Det grundlæggende forløb skal man endelig ikke ændre på, men når næsten halvdelen af deltagerne har været med før, må der alligevel gerne fra gang til gang være lidt nyt hist og her. I år var det ikke mindst køkkenchefens påhit, der gav prikken over i’et, siger Irene Schancke.

Tell us what you think


× 2 = twelve