Det gode partnerskab

Gensidig tillid og et professionelt – og hyggeligt – samarbejde gennem flere år er baggrunden for det ideelle partnerskab, der er opstået mellem Radisson Blu Plaza Hotel Oslo og kursuskunden Compusoft. En ægte win-win case.

 

På 33. etage af Oslos vartegn og Norges største hotel, Radisson Blu Plaza Hotel, ligger mødelokalet Østmarka. Og det skal bare være det, der bookes, når Henrik Bækhus fra firmaet Compusoft går i gang med at planlægge sit næste kursus. Østmarka er blot ét af hotellets flere end 30 konferencelokaler, men her føler han sig tryg, hjemmevant og godt tilpas som kursusleder. Udsigten er skøn heroppe fra ud over den gamle del af byen og naturligvis et hjørne af Oslofjorden.

Men det er ikke kun Østmarka, der gør Henrik Bækhus til stamkunde på Plaza hotellet. Det er i lige så høj grad visheden om, at han bliver vel modtaget, ’puslet’ lidt om og kan være sikker på, at alt fungerer, som det skal, når han 4-6 gange om året gennemfører sine it-kurser her.

-Servicen er god, og de konferenceansvarlige er vældigt kundevenlige. For mig er det vigtigste, at der er gensidig tillid, og at der er en god og konstruktiv dialog. Det er jo det, plus servicen, mange virksomheder – også hoteller – sælger på i dag, og ikke nødvendigvis prisen. Den er i disse konkurrencetider stort set den samme for de samme ydelser alle vegne. Vores samarbejde med hotellet er baseret på gode rutiner os imellem, og det er grunden til, at vi bliver ved med at bruge Plaza, siger Henrik Bækhus.

 

Variation i serveringerne

Compusoft, der er hjemmehørende i Sarpsborg 100 km sydøst for Oslo, er specialiseret i pc-baserede tegneprogrammer til indretning af køkkener og badeværelser. Firmaet har datterselskaber over det meste af Europa, og Henrik Bækhus er ansvarlig for uddannelsen af de medarbejdere hos de norske forhandlere, som anvender programmerne i rådgivningen og servicen over for deres individuelle kunder.

-Til kurserne har vi typisk 11 deltagere ad gangen, som sidder med hver sin pc i en skolerums-opstilling. Særligt utraditionelle er vi ikke i vore kurser, og pauserne foregår i samme lokale som undervisningen, men med mulighed for at rejse sig op, få noget luft og gå rundt og tale med de andre kursister, siger han.

-Til gengæld sørger vi for, at der ikke er to pause-serveringer, der er ens over de to-tre dage, kurserne varer. Vi kan godt lide at gøre lidt særligt for Henriks gæster og f.eks. overraske dem med nogle lækre chokoladehjerter, fortæller M&E Sales Manager Nina Borch.

 

-Tilsvarende lægger vi også variation ind i frokosterne, der indtages i restauranten på 2. sal og består af en hovedret og en dessert. Tilbagemeldingerne til vore kongresværter er altid utroligt positive, og det fryder vi os naturligvis over. I det hele taget må man kalde Henrik og Compusoft en ønskekunde!

 

Af Lars Blicher-Hansen

Tell us what you think